Als u een account bij ons heeft, meld u dan aan.

Log in

Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.

Account aanmaken

Laatste nieuws - De toekomst van retail in de winkelstraat

  1. Home
  2. Laatste nieuws
  3. De toekomst van retail in de winkelstraat

De toekomst van retail in de winkelstraat

  • Geplaatst op
  • Door Gijsbert
De toekomst van retail in de winkelstraat

Retail maakt een transitie door, dat weet iedereen langzamerhand wel. Toch dringt het nog niet tot iedereen door wat deze transitie echt inhoudt. Sinds het ontstaan van internet zijn winkelstraten erg veranderd. Wat gaat er de komende jaren gebeuren? En hoe bent u als retailer hier op voorbereid?

De winkelstraat veranderd

Sinds het ontstaan van internet en het exponentieel opkomen van web-shops is het beeld in winkelstraten erg veranderd. Grote spelers zijn hierdoor onderuit gegaan en het totale winkeloppervlak in de steden is hard gekrompen. Wat gaat er de komende jaren dan daadwerkelijk gebeuren in die winkelstraat? Heeft e-commerce echt zoveel stuk gemaakt?

 

Het antwoord is nee, e-commerce is de doorslaggevende factor die de winkelstraten niet laat verdwijnen maar juist veranderd. De moeite en kosten voor het verkrijgen en opzoeken van informatie zijn voor de consument sterk afgenomen. Dit leidt tot een transparant en onbeperkt informatieaanbod: vrijwel iedereen kan overal online razendsnel assortimenten vergelijken.

 

Offline en online worden één

Met één druk op de knop en binnen 24 uur in huis. Hoe krijgt de retailer de consument nu nog van de bank af, de winkels in? Het onderscheid tussen offline en online is rap aan het verdwijnen. Shoppen op het internet en in fysieke winkels smelt samen. De website veranderd in een catalogus die altijd en overal op voorraad is en weet wie haar bezoekers zijn voor specifiek gerichte aanbiedingen.

 

De fysieke winkel daarentegen, veranderd in een showroom en is cruciaal voor de fysieke ervaringen bij de consument. Winkels worden in essentie een fysieke website: locaties die content verspreiden, bedoeld om de best mogelijke klantervaring te bereiken en verkopen via diverse kanalen te stimuleren. De winkelruimte wordt de toegangspoort tot het complete merkverhaal.

 

Klant-beleving

Klant-beleving is een steeds belangrijker begrip aan het worden voor retailers, het draait om ervaringen die de consument in staat stellen dingen te kopen. Bij THIJSEN denken wij met u mee en spelen we in op relevante trends in de retail, zodat u visueel klaar staat om op te vallen bij de consument van vandaag en morgen.

 

Door middel van creatieve raam of gevel decoratie trekt u de aandacht van buitenaf en verhoogt u de traffic naar uw winkels. Om vervolgens een unieke beleving te creëren binnenin de winkels door gebruik te maken van ons kwaliteits POS-materiaal.

Met innovatieve en unieke printmogelijkheden voor uw visuele communicatie prikkelen wij de zintuigen van uw klant en valt u op bij de consument, in en vanuit uw winkels.

 

Inspiratie

Binnenkort verschijnt ons nieuwe inspiratie-magazine waarin u alle mogelijkheden voor uw print-materiaal kan ontdekken. Kunt u toch niet wachten en bent u ook zo benieuwd naar de kansen die uw winkel-beleving kunnen verbeteren?

Neem dan contact met ons op en maak vrijblijvend een afspraak. Wij laten graag zien waar er kansen en mogelijkheden zijn voor uw visuele communicatie.