Als u een account bij ons heeft, meld u dan aan.

Log in

Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.

Account aanmaken

Laatste nieuws - De nieuwe rol van print in de retail

  1. Home
  2. Laatste nieuws
  3. De nieuwe rol van print in de retail

De nieuwe rol van print in de retail

  • Geplaatst op
  • Door Gijsbert
De nieuwe rol van print in de retail

Het is een interessante tijd voor iedereen die iets met marketing of communicatie doet. Professionals hebben een ruimere keuze gekregen in het aantal communicatiekanalen en worden niet tot nauwelijks beperkt in het uitbrengen van hun boodschap. De combinatie van deze kanalen, zogenoemde multi-channel-marketing kan leiden tot onverwacht sterke campagnes.

Honderden advertenties per dag

De gemiddelde consument van vandaag ziet meer dan honderden advertenties per dag. Al die “touch-points” maken het moeilijk voor een merk om op te vallen en voor de consument is het moeilijk om te weten welk merk de juiste keuze is. Te midden van het lawaai en de prikkels van alledag zoekt de consument naar authenticiteit. Print is het middel om die authenticiteit te brengen. Het is tastbaar, tijdloos en persoonlijk.

 

Vergroot uw klantloyaliteit

Vertrouwen, authenticiteit en een gevoel van waardering zijn de voornaamste factoren die de binding met een merk beïnvloeden. Uit onderzoek blijkt dat meer dan 50% van de consumenten meer spendeert aan een merk waarbij ze zich gewaardeerd voelen. Merkloyaliteit bleek vooral door gepersonaliseerde communicatie te groeien waardoor de consument eerder tot (herhaaldelijk) aankoop over gaat.

 

Meer traffic door print

Tijdschriften, folders en brochures die op de deurmat vallen worden nog steeds goed bekeken, en zijn tegenwoordig steevast de aanleiding om online te gaan. Zo zijn er meerdere onderzoeken en de conclusie blijft hetzelfde: de combinatie van print en digitaal levert ijzersterke campagnes op. Wie meer online-traffic wil generen doet er goed aan om campagnes te maken die beginnen bij gepersonaliseerd drukwerk.

 

Techniek van Thijsen

Door de opkomst van digitale druktechnieken brengt Thijsen nieuwe creatieve mogelijkheden. Het is nu hoog tijd volop te profiteren van de potentie van print. Onze digitale technieken maken het mogelijk om drukwerk in kleine oplagen gepersonaliseerd op afroep te leveren. Hiermee beantwoordt Thijsen aan een belangrijke trend onder consumenten, die steeds meer individueel maatwerk wensen in hun brand-awareness, winkel-ervaring, en after-sales.

 

 

Sterker nog, uit onderzoek blijkt dat binnen enkele jaren de ‘customer experience’ als onderscheidende factor een belangrijkere rol speelt dan ‘product’ en ‘prijs’.

 

 

Het online platform

In onze volgende blog op 5 februari leest u hoe wij dit online vormgeven voor de retail. Ons online platform geeft retailers onder andere de mogelijkheid snel, gepersonaliseerde campagnes op te maken en te bestellen.

 

Benieuwd wat Thijsen voor u kan betekenen?

Neem contact met ons op en maak vrijblijvend een afspraak.

Wij laten graag zien waar de kansen en mogelijkheden liggen voor uw bedrijf.